2020-2021

Tapahtumia tammikuulta, helmikuulta ja maaliskuulta 2021

Tammikuu 2021

Kevätlukukausi starttasi 11.1.2021 ja etäopetus jatkui. Tammikuussa saatiin nauttia myös lumesta ja sen tuomasta valoisuudesta.

Kuva: Jutta Heikkinen

Syksyn 2020 stipendiaatit

Koronaviruksen kiihtyneen tahdin ja siitä johtuneiden uusien linjausten vuoksi syksyn 2020 lakkiaisia ei vietetty Töölön yhteiskoulun aikuislukiossa.

Kanslian väki ja rehtori jakoivat uusille ylioppilaille todistukset ja ruusut alkuperäisenä lakkiaispäivänä perjantaina 4.12.2020 kello 16-18 välisenä aikana koulun 3. kerroksessa freskon edessä.

Koulun henkilöstö ja opettajat tekivät lisäksi onnitteluvideon muistoksi syksyn ylioppilaille. Video on näkyvillä koulun sosiaalisen median kanavissa.

Kuva: Petri Loman

Aikuislukion kanslian väki ja rehtori vastaanottamassa uusia ylioppilaita. Kuva: Milla Koskenniemi

Aikuislukiostamme valmistui tänä syksynä 23 uutta ylioppilasta. Lisäksi yksi suoritti pelkän lukion päättötodistuksen.

Syksyllä 2020 Yrjö Jahnssonin säätiön stipendejä jaettiin 4 kpl ja Töölön yhteiskoulu Oy:n hallituksen myöntämiä stipendejä 4 kpl.

Syksyn 2020 stipendiaatit, Yrjö Jahnssonin säätiö:

• Haltunen Andreas
  • Jalkanen Saara
  • Mesterton Sofia
  • Mäkivuoti Juho

Syksyn 2020 stipendiaatit, Töölön yhteiskoulu Oy:

• Pajamäki Totti
  • Tiinus Ringa
  • Vuorensola Alex

Yksi ei halunnut nimeään julkaistavan.

Kuva: Petri Loman

Lämpimät onnittelut kaikille teille tänä syksynä 2020 aikuislukiosta valmistuneille!

Tapahtumia lokakuulta, marraskuulta ja joulukuulta 2020

Marraskuu 2020

Uusien suositusten ja linjausten johdosta Töölön yhteiskoulun aikuislukiossa siirryttiin etäopetukseen syyslukukauden 2020 loppuun asti maanantaista 30.11. alkaen. Etäopetus koski sekä aikuisten lukiokoulutusta, LUVA:a että aikuisten perusopetusta.

Kanslian väki kävi nappaamassa kuvan historian luokasta, joka on tulvillaan historian havinaa.

Lokakuu 2020

Helsingin kaupunki antoi 29.9. maskisuosituksen toisen asteen oppilaitoksiin. Myös meillä aikuislukiossa suositeltiin maskin käyttöä. Maskeja alkoikin nopeasti näkyä koulun käytävillä ja luokkatiloissa.

Kanslian Jutta ja Petri näyttävät esimerkkiä. Kuva: Petri Loman

Tapahtumia elo-syyskuulta 2020

Lukuvuosi 2020-2021 on alkanut vauhdikkaasti pitkästä aikaa lähiopetuksen merkeissä. Myös keväällä hyväksi havaittuja etäasioimiskäytäntöjä, kuten etäilmoittautumista ja etäohjausta jatketaan vaihtoehtoisena mallina myös tänä lukuvuonna suuren suosion vuoksi. Kaiken kaikkiaan opiskelusyksy on lähtenyt mukavasti käyntiin.

Opiskelijakunnan hallituksen jäsenet lv. 2020-2021. Kuva: Satu Mattila

Jänis tarjoutui yo-kokeiden avustavaksi valvojaksi. Kuva: Petri Loman

Tänä syksynä aikuislukiomme puolella oli yksi latinan kirjoittaja. Kuva: Petri Loman