2019-2020

Tunnelmia elo-syyskuulta 2019

Lukuvuosi 2019-2020 alkoi 1. jakson kursseilla maanantaina 26.8.2019. Uusi lukuvuosi on pyörähtänyt oikein mukavasti käyntiin. On ollut ilahduttavaa nähdä taas uusia ja vanhoja, jatkavia opiskelijoita.

Aikuislukion mainontaa näkyi elokuun aikana eri kanavissa ja moni olikin huomannut nyt myös raitiovaunujen kyljessä koulun mainoksen.

kuva: Petri Loman

Aikuislukion englannin ja ranskan opettajan Jenni Päkkilän koira Armi on myös päässyt koulun makuun niin ranskan kielen mainoskasvona kuin koulukoiraharjoittelijanakin, kun Armi vieraili viikolla 35 Perho Liiketalousopistossa.

Tämän mainoskuvan jälkeen Armi pääsi trimmattavaksi.

kuva: Jenni Päkkilä

Armi nautti huomion keskipisteenä olemisesta.

"Armi tässä hei."

kuva: Jenni Päkkilä

Aikuisten perusopetuksessa on tänä lukuvuonna kymmenen uutta innokasta tutor-opiskelijaa. He haluavat auttaa peruskoulun uusia opiskelijoita. Tutorien nimet ovat nähtävissä koulun ilmoitustaululla.

kuva: Merja Virtanen

Tiistaina 10.9. pidettiin perusopetuksen uusien opiskelijoiden hauska starttipaja. Siellä tehtiin tutorien avulla mukavia ryhmä- ja tutustumistehtäviä. Kuvassa osa osallistujista.

kuva: Merja Virtanen

Aikuislukion opiskelijakuntaan kuuluvat kaikki aikuislukiomme opiskelijat. Opiskelijakunnasta valitaan lukuvuosittain hallitus, joka kokoontuu säännöllisesti lukuvuoden aikana. Opiskelijoilla on mahdollisuus vaikuttaa monipuolisesti koulun arkeen ja toimintaan tulemalla mukaan opiskelijakunnan hallitukseen tai kertomalla toiveistaan hallituksen jäsenille.

Kuvassa lukuvuoden 2019-2020 opiskelijakunnan hallituksen jäseniä.

kuva: Satu Mattila

Keskiviikkona 18.9. aikuislukion lukioon valmistavan koulutuksen eli LUVA:n ryhmä kävi vierailulla Ateneumin taidemuseossa. Ryhmä tutustui suomalaisen taiteen klassikkoteoksiin, Hiljainen kauneus -näyttelyn teoksiin ja pääsi itsekin taiteilemaan raapekartonkitekniikalla. Nämä upeat kuvat otti ryhmän RO Satu Mattila.

kuva: Satu Mattila

Tekstit: Jutta Heikkinen ja Satu Mattila